Kako živjeti i zaraditi radeći što volite?

Nažalost, mnogi ljudi će odraditi sve što treba kad im netko kaže, a sami se ne mogu motivirati za vlastiti posao ili pronalazak posla u kojem će uživati. Upravo zato su naši ljudi uvijek dobri u izvršavanju poslova u inozemstvu, gdje nas smatraju odličnim radnicima. Ipak, kad samostalno trebaju poduzeti aktivnost, često se nađu pred zidom, jer uvijek je najteže sam sebi podizati ljestvicu i imati povjerenje u pozitivan ishod i kad se ne vidi kraj puta. Mnogi žele sigurnost, žele vidjeti sve faze svog puta i općenito nisu zainteresirani za preuzimanje rizika u životu i poslu. Za bavljenje onim što volimo, ključan je osobni razvoj. Važno je i sagledavanje drugih primjera, uočavanje pozitivnih ishoda i analiza brojnih uspješnih projekata koji su počeli s minimalnim ulaganjima, a s velikim zanosom i energijom uloženom u posao.

Za planiranje samostalnog posla potrebno prvo utvrditi kakvo je postojeće stanje. Analiza postojećeg stanja je pola posla. Kad znamo gdje smo, mudrije ćemo postaviti ciljeve, a onda u planiranju trebamo iskoristiti svoje jake snage i talente kako bismo iskoristili moguće prilike na tržištu. Za uspjeh u poslu, nužno je povezati osobni razvoj i razvoj poslovnih vještina. Jedno bez drugoga ne ide. Netko može znati sve o poslovnim modelima i strategijama, a da jednostavno to ne zna ili ne može primijeniti. Neki drugi često imaju dobru volju i proaktivni su, ali ne posjeduju znanja o kvalitetnom planiranju i općenito vođenju poslova pa opet u nekoj fazi posla naprave niz pogrešaka koje ih dovedu do propasti. Za uspjeh je potrebno imati određene karakteristike koje se mogu i razviti, ali i poznavati tematiku i okvir posla kojim se bavimo. Rekla bih da treba razvijati i osobnost i poslovnost.

Istraživanja su pokazala da 80-ak posto biznisa propada u prve 2 godine poslovanja. Veću šansu za uspjeh imaju ljudi koji su sličan posao radili kod nekog poslodavca, odnosno poznaju zakonitosti tržišta, ali i neke skrivene izazove koji mogu nastati. Imajući takvo iskustvo, jednostavnije mogu prilagoditi svoj posao i ponuditi dodanu vrijednost na tržištu te tako osvojiti potrošače. Internet je jedna od povlastica našeg vremena i svi koji se odluče na vlastiti posao, moraju znati da nam internet nudi nepregledno polje mogućnosti, jer može ubrzati proboj na tržištu, brendiranje i kontakte s potencijalnim kupcima i klijentima. Tržište nudi brojne mogućnosti za one koji znaju prednosti pojedinih kanala komunikacije i znaju ih koristiti. Pri tome je nužna fleksibilnost u komunikaciji, ali i mogućnost prilagodbe ciljnoj skupini. Za sve to je potrebno određeno znanje, a vještine se stječu ispravnim korištenjem alata.

Mnogi ljudi ne znaju ni što bi htjeli raditi ili postići. Nije to rijetkost. Mnogi su izbacili ulogu mašte u svom životu, zaboravili su u čemu su uživali kao djeca, zakopali su neke svoje snove i jednostavno postali kruti odrasli ljudi koji život gledaju iz pozicije kako ih je netko naučio. Puno puta ćemo čuti da se nešto radi na način kako je radila baka ili mama, kako je radila kolegica koja je prije bila na tom radnom mjestu ili se nešto jednostavno podrazumijeva jer svi tako rade. Mnogi ljudi ne istražuju nove načine, nove mogućnosti i drže se uhodanih pravila, što svakako koči svaku vrstu kreativnosti. Za uspjeh i pronalazak novih ciljeva, važno je odvojiti se od rutinskih aktivnosti, popisati svoje ciljeve, razmisliti na kojem putu smo do sada bili i koliko nam je to koristilo, popisati i prigrliti sve svoje talente i onda iz te pozicije krenuti razmišljati što možemo učiniti s budućnosti koja nam je ostala. Pješčani sat nam stalno curi, no nikad nije kasno krenuti u ono zbog čega će nam duša pjevati i zbog čega ćemo ustajati sretni svako jutro.

elvira@filaks.hr

PS: Ako želite spojiti svoj hobi ili nešto u čemu biste uživali s poslom, a ne znate kako, pridružite nam se na webinaru (online seminaru) koji će se održati 27. kolovoza. Više saznajte na web stranici: Filaks

Primjedbe