Kako ljudi zbog kratkoročne ugode izgube iz vida dugoročne koristi...

Sjećam se jedne kolegice, žene u ozbiljnim godinama... Rekla mi je da joj je umro suprug i da joj je teško izlaziti na kraj s troškovima života i da joj je potrebno više angažmana. Ja, radeći raspored, za novi program edukacije, sjetim se te činjenice i uključim je maksimalno koliko je bilo moguće, na nekoj razini honorara od 3.000 do 4.000 kuna mjesečno. Kako sam čekala još neke stvari da se poslože, da vidim brojčano stanje grupe, nisam joj slala obavijest i upit za terminima.
Nakon par dana, zove mene ta kolegica i javlja mi da neće moći surađivati sa mnom, ne znajući za ovu moju namjeru, jer joj je jedna druga kolegica koja očito ima neki problem s mojim postojanjem rekla da ne želi surađivati s njom ako ova surađuje sa mnom. Iznos honorara koji joj je nudila na toj konferenciji koja se održava 1 godišnje je bio 500 kuna jednokratno. Kolegica mi je objasnila da mene voli i da sam joj ja privatno jako draga, ali se plaši da joj se ova ne bi kako osvetila ako radi sa mnom. Rekla sam da nema problema i nisam joj ni rekla koji su mi bili planovi da joj ne bude još gore, jer bi postala svjesna da je izgubila cca 20.000 kuna zbog 500 kuna.
To je primjer kako ljudi zbog straha, kratkoročne ugode ili nekog poprilično blesavog razloga izgube dugoročne koristi, ali i prijateljstvo.
Druga situacija: pomažeš čovjeku mentorski, kroz duže vrijeme da se afirmira, pronađe poslove, upozna ljude, osnaži u svom djelovanju, no taj čovjek napravi 2 kardinalne pogreške. U svemu tome, pronađu se ljudi koji ga žele "spasiti" od mog pomaganja, koji mu žele jednokratno dati šansu i na taj način onemogućiti i tom čovjeku i meni da radimo na procesu koji smo počeli. Iz kojeg razloga ovi nude jednokratnu korist i pomoć? Ne želim ulaziti u to, iako znam točne razloge. Bilo kako bilo, takva jednokratna pomoć obustavila je proces, usporila napredovanje ove osobe, kao i započetu suradnju koja je trebala imati dugoročne poslovne koristi, a koju mu ovi drugi nisu u mogućnosti pružiti zbog specifičnosti posla.
Kako god okreneš, ljudi često rade ovakve propuste. Surađuju s nekim koji im se trenutno učini zvijezdom, netko tko im ubaci 2-3 šljašteće riječi u ponudu pa nikada ne realizira navedeno, netko tko im kao hoće "pomoći" pa na kraju napravi višemjesečnu štetu za sve uključene... Neka. Sve je to učenje, a netko zaista voli učiti na teži način. Ja baš i ne.

elvira@filaks.hr

Primjedbe