Razgovor o 3R: Sonja Čuljak, uspješna menadžerica

Razgovarala sam sa Sonjom Čuljak, uspješnom menadžericom koja gradu i selu, velikim i malim, onima na početku i zvijezdama na tržištu, želi pružiti podršku da unaprijede svoje poslovanje, smanje turnover i vrijeme onboardinga, povećaju ROI, imaju maksimalno zadovoljne zaposlenike, manadžere koji su coachevi svojim ljudima. Sonja već 18 godina plovi korporativnim svijetom i uživa u radu s ljudima. U razgovoru nam je približila što je pokreće, kakve rezultate želi u suradnjama te kakvi su joj planovi za razvoj, sukladno konceptu 3R (resursi - razvoj - rezultati).

Rješenje za prepoznavanje potreba ljudi, podizanje poslovanja na višu razinu uz zaokret prema uspjeh zvuči savršeno. O čemu je točno riječ?
Sonja Čuljak: Želeći što bolje razumjeti što pokreće ljude i koji su njihovi motivi, izučavala sam najbolju svjetsku praksu i top HR leadere. Tražila sam alat koji će nam pomoći da prepoznamo potrebe ljudi, napravimo zaokret i krenemo sa projektom da je svaki čovjek izvrstan u nečemu, da nismo svi za sve. Isprobala sam razne alate za procjenu i svakom od njih je nedostajalo "ono nešto". Jednostavno nisam bila na Ti sa činjenicom da me svrstaju u jedan od 10 ili 15 profila. Što bi to značilo? Da mojih 1000 zaposlenika mogu svrstati u 10 kuverata. Ma nema šanse! Zahvaljujući mojoj dragoj i pametnoj kolegici u ruke mi je došla knjiga The Heart of Hospitality, Great Hotel and Restaurant Leaders Share Their Secrets by Micah Solomon i u njoj sam otkrila The Predictive Index, alat koji preporučuju vodeće svjetske kuće. Oduševio me svojom jednostavnošću primjene i to na hrvatskom jeziku. Dobiveni rezultati ostavili su me bez daha. Nakon otprilike 6 minutnog odgovaranja na jednostavna pitanja tipa volite li više raditi s kompjuterom ili interakciju s ljudima dobila sam kompleksne rezultate i analizu svojih potreba i motivatora, stil rukovođenja, stil prodaje i utjecaj na ostale zaposlenike. Tek tada sve sam razumjela. Trebale su godine rada i istraživanja da bi se postigla tolika jednostavnost primjene. The Predictive Index se koristi u svijetu od 1955. godine i u pozadini mu se nalazi cijela hrpa znanstvenih istraživanja. Preko 100 tvrtki koji se nalaze na Fortune-ovoj listi 500 najuspješnijih kompanija koristi The Predictive Index.

Osim podataka o tome tko sam i što me pokreće dobila sam uvid i u onaj drugi dio. Što ja mislim kako se trebam ponašati na radnom mjestu i koji su zahtjevi radnog mjesta. Skoro savršeno poklapanje pokazalo mi je ono što sam i sama znala. Poprilično sam sretna u svom radnom okružju. A opet, odlučila sam se na zaokret u karijeri i plivanje u poduzetničkim vodama.

Što Vas je motiviralo na poduzetništvo?
Sonja Čuljak: To su me mnogi pitali. Jednostavno, nakon dvije godine proučavanja i rada sa The Predictive Indexom, kontaktiranja s USA koji su me spojili sa predivnom Larom www.galaganadvisory.com, uvidjela sam da se moja misija promijenila. PI je i prijenos znanja. Mi ne dolazimo "popovati" i ne ostavljamo ljude s hrpom papira za usmjeravanje poslovanja. Moja misija je naučiti ljude kako koristiti PI u svakodnevnom radu. Zainteresirani mogu PI isprobati besplatno. Motiviralo me što takvu vrijednost mogu prezentirati tržištu.

Što smatrate svojim najvažnijim resursom u poslu?
Sonja Čuljak: To je sigurno vrijeme provedeno u radu s ljudima, u prodaji, u vođenju ljudskih resursa… Tijekom školovanja u ovih 20 godina rada susrela sam se s osobama različitih profila i obrazovanja. Uz The Predictive Index sa sigurnošću znam koje su mi jake strane, a koje trebam s pozornošću menadžirati. Način na koji mogu učinak okrenuti u smjeru u kojem želim. Alat je koji pomaže da lakše razumijemo partnera, bilo poslovnog ili privatnog. Razumijemo način na koji tim funkcionira.

Što je za vas poslovni rast i razvoj? Koji su vam planovi do kraja ove i sljedeće godine?
Sonja Čuljak: Poslovni rast i razvoj povezujem s onim privatnim i osobnim rastom i razvojem. Kako se ja ugodno i zadovoljno osjećam radeći posao koji volim želim da i drugi ljudi imaju najbolji mogući učinak na poslu koji im najbolje odgovara. The Predictive Index nam to omogućuje. Zamislite da ste dešnjak i dobijete zadatak da napišete sastav lijevom rukom. Kako biste se osjećali? Frustrirano? Nesposobno? Odustali bi odmah? Jednako tako se čovjek osjeća kada mu dodijelite posao koji nije u skladu s njegovim bićem. U planu je razvoj sa internacionalnim stručnjacima i suradnicima Coaching For Top Performance In Hospitality industry sa jakim naglaskom na sezonsko zapošljavanje.

S kakvim rezultatima ste zadovoljni?
Sonja Čuljak: Zadovoljna sam sa vrhunskim rezultatima. Upotrebom The Predictive Index-a, coachingom, consultingom beskompromisno očekujem vrhunsku izvedbu i vrhunski rezultat koji će klijenti dobiti. S vrhunskim rezultatima i učinkom zaposlenika koji su zadovoljni i dobro se osjećaju naravno da će doći i vrhunski financijski rezultat.

Što je za vas obilje u životu?
Sonja Čuljak: Obilje i zahvalnost osjećam u onih 1440 minuta koje dobijem svakog jutra, suncu, zraku, vodi, moru koje osjećamo, udišemo, koje nas hrani. U svim onim malim, a velikim stvarima koje su oko nas.

Na koje rezultate ste posebno ponosni, a što biste još željeli uskoro ostvariti?
Sonja Čuljak: Posebno sam ponosna što sam The Predictive Index dovela na područje Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Uskoro bih željela implementirati coaching for top performance in the hospitality - praktične savjete i upute kako voditi sezonske zaposlenike i povećati prodaju uz veće zadovoljstvo gostiju.

Sve informacije o PI-u i mogućoj suradnji možete saznati na: sonja@serve-consulting.com

Primjedbe