Dovoljno snažna za uspjeh - Sandra Bortek

Povodom konferencije Dovoljno snažna za uspjeh koja će se održati 20. listopada 2018. u Country Clubu CC kod Jastrebarskog, razgovarala sam sa Sandrom Bortek.

Sudionike konferencije očekuje niz zanimljivih i korisnih tema, u idiličnoj atmosferi Country Cluba CC, uz odlične govornike, goste i predavačice. Jedna od divnih dama koja će ispričati svoju poslovnu priču je Sandra Bortek, suosnivačica SightRun aplikacije.

Što za tebe znači sudjelovanje na konferenciji Dovoljno snažna za uspjeh? Kada si osjećala najveću snagu za ostvarivanje rezultata, a kada je upravo slabost bila najbolji pokretač na putu do uspjeha?
Sandra: Kroz startup projekt SightRun App na kojem radim imala sam često priliku pričati o našem projekt i izazovima koji su bili pred nama. Kao i svi drugi projekti na kojima sam radila, nikad nisam zapravo imala priliku pričati o tome kako je to sve utjecalo na mene i moj osobni razvoj. Kada me Mirjana pozvala da budem jedan od predavača, moram priznati da sam ostala zatečena, ali i počašćena, jer nikada svoj put nisam gledala kao uspjeh. Iako moj put zaista je uspjeh, ja imam još mnogo ciljeva koje želim postići u životu. Naći se u krugu prekrasni i uspješnih dama… Vau! Drago mi je što mogu svoju viziju uspjeha podijeliti s drugima i nadam se inspirirati ih da rade ono što vole.
Mislim da snaga proizlazi upravo u teškim trenucima, onda kada ne ide sve onako kako smo zamislili. Život nam priprema mnoge izazove i kad krene nizbrdo treba biti hrabar i smoći snage i reći “Sad je dosta!”, zaustaviti se i stati na svoje noge. Zaista smatram da ne postoji neuspjeh, već je to prilika za učenje i korak naprijed. Iako sam najstroža prema sebi i nikad u potpunosti zadovoljna s onim što radim, to me nekako tjera da konstantno radim i učim. I učenjem zapravo pokušavam prevladati slabosti jer nitko nije jači od čovjeka koji zna. Pa ako ne znam nešto što je vezano za moje poslovanje - pitam i čitam, često to znači i čitanje hrpe zakona i pravilnika, ako je to vezano za marketing i ono što radim, odlazim na predavanja i radionice kako bih “uhvatila” onih 1% zbog kojih ću napredovati 100%. Često sitnice čine razliku od onoga što smo danas i gdje možemo biti sutra.

Kakva su tvoja iskustva, imaju li žene oko nas svoju snagu?

Sandra: Iz mog iskustva, žene još uvijek u potpunosti ne osjećaju svoju snagu. One rastu, uče, razvijaju se, ali imam osjećaj da još uvijek vjeruju da ne mogu sve u životu i da se nečega moraju odreći. Da ne mogu biti i žene, majke, poduzetnice i imati vremena za sebe. Znam toliko divnih žena koje bi mogle činiti čuda za sebe i svijet, a sputavaju se onim - kako ću, ja to ne znam, ne mogu, ne stignem, moram… I znam mnogo žena koje su uspjele izbalansirati sve što žele.

Kako si ti osvijestila svoju snagu i pokrenula je?
Sandra: Uh, teško pitanje. Stalno radim na tome. Dogode se trenuci u životu kada sami sebi kažete “Sad ili nikad”. Kada naletim na izazov nekako ga pokušam analizirati, razlomiti na situacije, moguće opcije i onda duboko udahnem i sama sebi kažem “Ok, ajmo sada korak po korak pa da vidimo što će se dogoditi”. Zaista vjerujem da Svemir pomakne cijeli svijet kako bi propustio čovjeka koji zna kamo ide. To ne znači da imam apsolutnu viziju gdje ću biti za 5 ili 10 godina, i možda mi to nije toliko važno, koliko osjećaj koji imam kad razmišljam o tome gdje ću biti. Sama sebi sam najveći pokretač, ali puno mi znači što se okružujem ljudima koji su pozitivni, inspirativni, koji vjeruju u mene (kada ja ne vjerujem) i koji imaju onu dozu ludosti za “ajmo probati”.
Kada naoko posustanem, pogledam unazad što sam sve do sada napravila, gdje sam bila prije xy dana, mjeseci, godina i sama sebi zaplješćem. To je poput uspona na planinu. Kad je uspon težak, okreneš se i pogledaš prema dolje i shvatiš koliki put si već prevalio i ideš dalje i što je fascinantno, onog trenutka kad dođeš do vrha zaboraviš koliko teško ti je bilo jer uživaš u vlastitom uspjehu. I nije bitno koliko je planina zaista velika, jer nama je ona u tom trenutku poput Mt Everesta. A znate li kakav je osjećaj je popeti se na Mt Everest? Eto, ja svaki dan pokušam osvojiti jedan vrh. :)

Što je za tebe najveća univerzalna snaga jedne žene?
Sandra: Moram priznati da nisam pobornik stvaranja razlike između žena i muškaraca. Vjerujem da smo svi zapravo jednako snažni i sve nas vidim kao bića koja imaju priliku ostvarivati svoje snove. Da, postoji neka očita razlika, ona biološka, ali svatko od nas ima ono nešto zbog čega i je na ovome svijetu. Možda su žene osjetljivije, više su obazrive na tuđe osjećaje, ali možda su nas samo tako učili “ti si žena” i sve što ide s tim. Ako i žena ima sve to u sebi, vjerujem da svaka od nas može pronaći način da to iskoristi ili barem da osvijesti i poradi na tom polju. Vjerujem da žene imaju puno bolju intuiciju i da se puno lakše mogu povezati s ljudima, što im itekako može pomoći u poslu.

Što želiš poručiti ženama koje žele i trebaju promjenu, a ne usude se napraviti taj korak?
Sandra: Želim svakoj ženi reći da se ne sputavaju u tome da rade ono što vole, da se ne podcjenjuju, da ne slušaju zle jezike, da ne stavljaju same sebi okove i da ne dopuste da im to drugi rade. Mogu biti i dobre, drage, nasmijane, pristojne, ali mogu i smiju pokazati da stoje iza onoga što govore, rade, da imaju znanje i snagu da odrade posao i da ako imaju viziju i ciljeve da ih ništa ne mora spriječiti da to ostvare. Reći ne mogu, nemam vremena ili sutra ću, je samo izgovor da ne izađemo iz one zone komfora na koji smo toliko navikli. Vjerujte, to je samo strah od nepoznatog, a jednom kad napravite prvi korak shvatite kako je to ništa prema onome što vas čeka. Da me krivo ne shvatite, tražiti pomoć kad nešto ne znamo ili ne možemo, ili čak kad nešto skroz krivo napravimo, nije neuspjeh, već samo prilika za rast. Nemojte se baviti s tim što će netko reći. Okružite se ljudima koji će vas inspirirati.
Ako nešto možete zamisliti, onda to zaista možete i napraviti. Jednako kao što zamislite “ne mogu” granicu, zamislite sada da ste uspjeli. I uspjet ćete!

Sandrinu poslovnu priču, kao i ostale zanimljive teme o životnoj i poslovnoj snazi možete čuti na konferenciji Dovoljno snažna za uspjeh koja će se održati 20. listopada 2018. Više informacija saznajte u događaju na Facebooku: https://bit.ly/2CrNLrM ili na web stranici Country Cluba CChttps://bit.ly/2DXy78Z

Primjedbe